Tipy, jak připravit nemovitost k úspěšnému prodeji

Už jste slyšeli o pravidlu třiceti sekund? Když přijde zájemce na prohlídku, hned podvědomě ví, jestli je pro něj daná nemovitost ta pravá. První dojem totiž hraje klíčovou roli. Má vliv i na rychlost prodeje a konečnou prodejní cenu nemovitosti. Přinášíme vám několik tipů, jak připravit nemovitost k prodeji (či pronájmu) pomocí několika základních kroků.

Bez generálního úklidu to nepůjde

Hlavním heslem příprav nemovitosti na prodej by mělo být – čistě a minimalisticky. Vymezte si dostatek času a nejprve z interiéru odstraňte zbytečné harampádí, které se vám za všechna léta podařilo nastřádat. Ideální je, zajistit si prostor, kde budete moci skladovat své věci. Zanedlouho se pravděpodobně budete stěhovat, začněte tedy s vyklízením a stěhováním ještě před zveřejněním vaší nabídky a ponechte v bytě či domě pouze základní nábytek a neutrální dekorace. Zájemce nechce bydlet u vás doma, ale chce si vytvořit svůj vlastní domov.

Máte vyklizené šatní skříně, sundané rodinné obrázky ze zdi a na scénu přichází samotný úklid. Ale pozor! Není úklid jako úklid. Pokud chcete svou nemovitost prodat za skvělou cenu, musíte ji ukázat v tom nejlepším možném světle. Proto je ideální vzít úklid opravdu od nuly. Umýt okna, vyčistit koberce a pohovku, utřít prach, odstranit mastnotu z kuchyně a vyleštit koupelnu a záchod tak, že by se dalo s trochou nadsázky jíst z podlahy. Pokud si dáte na úklidu záležet, ukážete potenciálním novým majitelům, že jste o byt dobře pečovali. Navíc zbavíte nemovitost všelijakých pachů, které se v ní nastřádaly. Zájemce tak přijde do čisté a voňavé nemovitosti a hned se v ní bude cítit dobře. Určitě není na škodu povolat profesionální úklidovou firmu, která ušetří váš čas i energii.

Pokud prodáváte dům nebo chatu, rozhodně nezapomeňte ani na exteriér. Posekejte trávu, odstraňte plevel a ukliďte okolí domu. První dojem je pouze jeden. Na to nezapomínejte.

Home staging a emoce

Kvalitní fotografie interiéru i exteriéru vaší nemovitosti zvýší cenu. Lidé se totiž rozhodují na základě emocí. Pokud tedy svou nemovitost necháte profesionálně nafotit či natočit, s velkou pravděpodobností se vám tento výdaj mnohonásobně vrátí. 

Před samotným focením přichází na řadu home staging. Homestager je odborník na design interiéru, který v interiéru nemovitosti přesune nábytek a vše naaranžuje tak, aby byl výsledný interiér prosvětlený, neutrální a čistý. Někteří majitelé (obvykle dražších nemovitostí) využívají i službu pronájmu nábytku pouze za účelem lepšího prodeje nemovitosti.

Díky dobře provedenému home stagingu zájemci uvidí přednosti nemovitosti na první dobrou a lépe si představí, jak by se jim zrovna ve vaší nemovitosti mohlo žít.

Nafotit, natočit a je to!

Nemovitost je připravena k prodeji a na řadu přichází další zásadní krok – pořízení vizuálního materiálu. Právě fotky nebo videa budou vaši nemovitost reprezentovat online. I zde je tedy potřeba zaujmout. Pokud prodáváte na vlastní pěst, určitě doporučujeme sehnat si profesionálního fotografa, který má s focením nemovitostí prokazatelné zkušenosti. Jen takový fotograf dokáže fotkou vyzdvihnout přednosti interiéru i exteriéru prodávané nemovitosti. V případě, že spolupracujete s realitní kanceláří, ta má zpravidla své vlastní profesionální fotografy a kameramani.

Moderní digitální technologie dnes nabízí spoustu možností jak nemovitost prezentovat, a proto nemusíte zůstávat pouze u fotografií a videí. Podle našich dlouholetých zkušeností, se  nemovitosti prodávají výrazně dráže, pokud jsou kvalitně vizuálně odprezentovány. Investovat peníze navíc se obvykle vyplatí. Nechte si například zhotovit záběry pořízené dronem nebo poptejte tvorbu 3D modelu vaší nemovitosti.

Prodat dům či byt může jít snadno a rychle, ovšem pokud chcete z prodeje vytěžit maximum, je potřeba dát si s prezentací nemovitosti opravdu záležet. Snaha, energie i vložené finance se vám pak mnohonásobně vrátí zpět.

Ozvěte se nám

Rádi vám se vším pomůžeme