Jak využít k prodeji nemovitosti marketing na sociálních sítích?

Jednou z účinných metod efektivní propagace nemovitosti k prodeji jsou sociálně sítě. V průměru na nich uživatelé tráví více než dvě a půl hodiny denně. Ukrojte si kousek jejich pozornosti pro sebe, najděte ideálního kupce a získejte z prodeje maximum.

Proč nemovitost propagovat na sítích?

Není nic jednoduššího než začít s otázkou: „Kde se nachází budoucí kupec mé nemovitosti?“. S velkou pravděpodobností zazní odpověď: „No přeci na internetu!“. Internet nabízí celou škálu prodejních kanálů přes které se dají nemovitosti propagovat – od inzertních portálů, přes stránky realitních kanceláří či makléřů, až po inzerci na sociálních sítích na které se v tomto článku zaměříme.

Nejpoužívanější sociální sítě v Česku jsou Facebook a Instagram, a proto v rámci propagace nemovitostí používáme primárně je. Možností ale existuje nesmírné množství. V rámci prodeje se nám osvědčily i sociální sítě LinkedIn, YouTube či Pinterest. Hlavní výhodou Facebooku a Instagramu je možnost placené propagace. Díky ní lze na uživatele cílit podle zájmů (přes hesla typu: byt, domov, nemovitý majetek apod.), a také podle lokality. Reklamy v oblasti bydlení a prodeje nemovitostí ovšem spadají do speciální kategorie reklam, a tak jsou některé běžně dostupné funkce omezené. Nelze například cílit podle pohlaví, věku a konkrétního místa bydliště. Pomocí placené propagace je také možné uživatele navést k žádané akci s tlačítky výzvy jako: více informací, zavolat, poslat zprávu, rezervovat či koupit. U některých nemovitostí se nám dále skvěle osvědčily remarketingové reklamy, které se v nastavených intervalech znovu zobrazují uživatelům, kteří o ně dříve projevili zájem. V dnešní rychlé digitální době je totiž potřeba být neustále na očích. Reklamy jsou podle našich zkušeností i přes některá svá omezení nadále velmi efektivním propagačním nástrojem.

Na sociálních sítích to jde ale i organicky bez reklamy. Inzerát lze na Facebooku sdílet v relevantních skupinách, které mají v názvu hesla typu: prodej, pronájem nemovitostí, bydlení či město ve kterém se daná nemovitost nachází. Na Instagramu lze pro změnu využít tzv. hashtagy, díky kterým se mohou uživatelé k vašemu příspěvku prokliknout. Obě sociální nabízí i speciální video formáty, které mají v současnosti vysoký organický dosah. Zcela zdarma to ale není nikdy. Je totiž potřeba čas a kvalitní obsah, kterým reklamu „vyplníme“. 

Na co se v inzerátu zaměřit? Hlavní je zaujmout!

Abychom mohli sociální sítě k prodeji nemovitosti (případně pronájmu) využít, potřebujeme kvalitní obsah. Tím je v našem případě inzerát v podobě příspěvku, kterého si potenciální kupec na sítích okamžitě všimne. A co takový inzerát musí obsahovat, aby byl úspěšný?

  • Vizuální prezentaci nemovitosti: Vizuální stránka nemovitosti je to první, co uživatel vidí. Vždy budou mít větší šanci na úspěch inzeráty s profesionálně nafocenými fotografiemi či kvalitním videem, než nepromyšlené a narychlo vyfocené fotky mobilním telefonem.
  • Poutavý text: Součástí příspěvku musí být i text, ve kterém najde zájemce veškeré důležité informace (lokace, rozloha, cena, dostupnost služeb apod.). Není na škodu zapojit do textu i zkušenost stávajících majitelů. Jak se jim v místě bydlelo? Kam chodili do oblíbené restaurace v okolí? Vytvořte kolem nemovitosti příběh.
  • Odkaz či výzvu k akci: Uživatel občas potřebuje nasměrovat, a proto je ideální mu cestu co nejvíce zjednodušit. Přidejte tlačítko s výzvou k akci nebo do textu příspěvku zakomponujte odkaz na stránku s podrobnějšími informacemi. Doplňte i telefonní číslo, na které mohou zájemci ihned zavolat. 

Jde o hodně!

Při prodeji nemovitosti jde o hodně, a to doslova. Díky efektivně zvoleným kanálům propagace lze prodat nemovitost výrazně dráž. Přitom jen stačí věnovat potřebným krokům čas a péči. Snaha se pak mnohonásobně vrátí.

Pokud se nechcete procesem propagace prodávané nemovitosti zabývat, můžete se obrátit na náš tým. S propagací nemovitostí k prodeji, a to nejen na sociálních sítích, máme letité zkušenosti a disponujeme technickým zázemím pro vytvoření potřebných materiálů k úspěšné propagaci. Poskytneme vám rádi vše potřebné od technického zázemí, přes propagaci, až po legislativní i finanční poradenství.

Ozvěte se nám

Rádi vám se vším pomůžeme